În vacanță, vreau să uit de toate, dar merită să ne amintim cum să nu rămânem fără mijloace de trai. Vă spunem cum să economisiți bani și carduri, indiferent dacă merită să luați moneda cu dvs. sau să o schimbați la fața locului, ce să faceți dacă banii din cont sunt înghețați sau dispar într-o direcție necunoscută.
Există bani, dar este imposibil să plătiți
Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, dacă un magazin, un taxi sau un hotel nu acceptă carduri bancare și nu aveți moneda locală. De asemenea, sistemele de plată dau uneori o defecțiune tehnică pe termen scurt. În acest caz, trebuie să aveți suficienți bani pentru a plăti, să zicem, într-o cafenea.
Regula 1. Ia o parte din bani cu tine în numerar
În unele țări, cardurile nu sunt acceptate peste tot și poate fi dificil să găsești un bancomat de încredere. Chiar și în Europa și America, merită să aveți 100-200 de euro sau Dolari — să cumpărați alimente la piață, suveniruri pe stradă și doar în cazul în care se întâmplă ceva cu cardul.
Pachetele de facturi nu ar trebui luate: atât din motive de securitate, cât și pentru a evita documentele. Puteți exporta liber în străinătate și importa în Rusia nu mai mult de 10.000 USD în numerar de persoană. Dacă suma este mai mare, va trebui declarată. Ofițerii vamali vor converti, de asemenea, bani în alte valute în dolari.
Banca ți-a blocat cardul
Mergeți la un stand local de suveniruri și plătiți achiziția cu un card. Dar plata nu trece, dar apare un mesaj că cardul este blocat.
Cum s-a întâmplat? Când încercați să plătiți, banca primește date despre punctul de vânzare și cardul pe care a fost efectuată tranzacția. Dacă banca consideră aceste informații suspecte, va bloca cardul din motive de securitate până la clarificarea circumstanțelor. Tranzacțiile de pe cardul dvs. în străinătate sunt doar incluse în lista discutabilă.
Regula 2. Informați banca despre călătoriile dvs. în avans
Înainte de călătorie, apelați banca la numărul indicat pe spatele cardului și avertizați-i despre unde și când intenționați să mergeți. Este mai bine să numiți chiar și acele locuri în care aveți un transplant. Cereți operatorului să repete locațiile pe care le-ați numit, astfel încât să nu existe nicio greșeală. Nu va dura mult timp și vă va salva nervii în vacanță.
Dacă cardul este încă blocat, apelați imediat serviciul de asistență al Băncii. Pentru a elimina blocarea, va trebui să denumiți un cuvânt de cod sau date de pașaport, dacă nu vă amintiți. Urmați instrucțiunile operatorului.
Poate dura de la câteva minute până la câteva zile pentru a elimina blocarea — totul depinde de politica de securitate a băncii dvs. Este mai bine să clarificați acest lucru în avans.
Cardul funcționează, dar nu este posibil să retrageți bani sau să plătiți
Istoricul arată: banca poate suspenda tranzacțiile cu cardul sau este posibilă o simplă defecțiune tehnică.
Regula 3. Utilizați mai multe carduri bancare
Este mai bine să luați cel puțin două cărți cu dvs. — bănci diferite și sisteme de plată diferite, astfel încât chiar și în caz de forță majoră să existe o "mișcare de rezervă".
Cardurile bancare ale unor sisteme de plată nu sunt acceptate în străinătate. Există, de asemenea, restricții specifice fiecărei țări. Consultați banca pentru informații despre cardurile dvs. înainte de a le lua cu dvs.
Cardul este la locul său, dar banii dispar din acesta
Acest lucru se întâmplă cel mai adesea: nu cărțile în sine sunt furate, ci datele lor.
Regula 4. Nu dați atacatorilor o șansă
Regula 5. Păstrați întotdeauna legătura cu banca
Activați notificările prin SMS despre tranzacțiile contului. În acest fel, veți putea reacționa rapid dacă fraudatorii decid să utilizeze cardurile.
Conectați Internet banking sau mobile banking. Apoi, de îndată ce descoperiți furtul de bani sau cardul în sine, puteți transfera imediat fondurile rămase de pe cardul discreditat în altul.
După aceea, blocați cardul: prin linia telefonică, prin Internet banking sau prin codul de blocare prin SMS la numărul scurt al Băncii. Escrocii nu vor mai putea să-l folosească.
Imediat după detectarea pierderii, sunați la bancă, astfel încât să puteți contesta tranzacțiile care nu au fost efectuate de dvs. Când vă întoarceți acasă, contactați orice sucursală a băncii și lăsați o declarație scrisă. Dacă nu respectați toate măsurile de precauție și informați prompt banca despre incident, va fi dificil să returnați banii.
Citiți mai multe despre cum să vă protejați de frauda cu carduri bancare online și offline în materialele noastre speciale.
Banii sunt pe card, dar sunt înghețați
Acest lucru se întâmplă de obicei la rezervarea cazării sau a unei mașini. De exemplu, închirierea de mașini poate îngheța o parte din fondurile din contul dvs. în cazul în care zgâriați brusc mașina închiriată.
Dacă ați activat notificarea prin SMS despre operațiuni (la urma urmei, ați activat-o deja?), atunci veți primi un mesaj SMS că această sumă a fost debitată de pe card. Nu vă alarmați: nu este scris, ci pur și simplu blocat pentru o vreme.
Dar când exact și în ce condiții va fi deblocat, specificați în regulile de rezervare sau închiriere. Rețineți: perioada de dezghețare depinde de mulți factori, inclusiv de regulile băncii dvs. și poate ajunge la 30 sau mai multe zile.
Regula 6. Obțineți un card de credit special pentru rezervare
Cel mai bine este să deschideți un card de credit cu o perioadă de grație mare - o perioadă în care nu se acumulează dobândă pentru utilizarea împrumutului. Apoi, înghețarea nu vă va afecta economiile, ci fondurile de credit, care oricum vor reveni în cont. Iar perioada de grație vă va permite să nu plătiți pentru asta. Dar va trebui să vă asigurați că banii sunt returnați înainte de încheierea perioadei de grație.
Ți-a fost furat portofelul sau L-ai pierdut
Din păcate, este imposibil să excludem complet această opțiune. Prin urmare, ar trebui să aveți întotdeauna un plan B.
Regula 7. Păstrați bani în locuri diferite
Nu este necesar să puneți toți banii și cardurile într-o singură geantă. Purtați niște bani în portofel, cărți într-un caz separat și lăsați majoritatea fondurilor într-o cameră de hotel într-un seif sau, cel puțin, într-o valiză încuiată cu o încuietoare combinată.
Dacă lipsește un card bancar, procedura este aceeași ca și pentru tranzacțiile suspecte: transferați toți banii pe un alt card și blocați-l pe cel pierdut.
Există bani, dar este imposibil să plătiți
Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, dacă un magazin, un taxi sau un hotel nu acceptă carduri bancare și nu aveți moneda locală. De asemenea, sistemele de plată dau uneori o defecțiune tehnică pe termen scurt. În acest caz, trebuie să aveți suficienți bani pentru a plăti, să zicem, într-o cafenea.
Regula 1. Ia o parte din bani cu tine în numerar
În unele țări, cardurile nu sunt acceptate peste tot și poate fi dificil să găsești un bancomat de încredere. Chiar și în Europa și America, merită să aveți 100-200 de euro sau Dolari — să cumpărați alimente la piață, suveniruri pe stradă și doar în cazul în care se întâmplă ceva cu cardul.
Pachetele de facturi nu ar trebui luate: atât din motive de securitate, cât și pentru a evita documentele. Puteți exporta liber în străinătate și importa în Rusia nu mai mult de 10.000 USD în numerar de persoană. Dacă suma este mai mare, va trebui declarată. Ofițerii vamali vor converti, de asemenea, bani în alte valute în dolari.
Banca ți-a blocat cardul
Mergeți la un stand local de suveniruri și plătiți achiziția cu un card. Dar plata nu trece, dar apare un mesaj că cardul este blocat.
Cum s-a întâmplat? Când încercați să plătiți, banca primește date despre punctul de vânzare și cardul pe care a fost efectuată tranzacția. Dacă banca consideră aceste informații suspecte, va bloca cardul din motive de securitate până la clarificarea circumstanțelor. Tranzacțiile de pe cardul dvs. în străinătate sunt doar incluse în lista discutabilă.
Regula 2. Informați banca despre călătoriile dvs. în avans
Înainte de călătorie, apelați banca la numărul indicat pe spatele cardului și avertizați-i despre unde și când intenționați să mergeți. Este mai bine să numiți chiar și acele locuri în care aveți un transplant. Cereți operatorului să repete locațiile pe care le-ați numit, astfel încât să nu existe nicio greșeală. Nu va dura mult timp și vă va salva nervii în vacanță.
Dacă cardul este încă blocat, apelați imediat serviciul de asistență al Băncii. Pentru a elimina blocarea, va trebui să denumiți un cuvânt de cod sau date de pașaport, dacă nu vă amintiți. Urmați instrucțiunile operatorului.
Poate dura de la câteva minute până la câteva zile pentru a elimina blocarea — totul depinde de politica de securitate a băncii dvs. Este mai bine să clarificați acest lucru în avans.
Cardul funcționează, dar nu este posibil să retrageți bani sau să plătiți
Istoricul arată: banca poate suspenda tranzacțiile cu cardul sau este posibilă o simplă defecțiune tehnică.
Regula 3. Utilizați mai multe carduri bancare
Este mai bine să luați cel puțin două cărți cu dvs. — bănci diferite și sisteme de plată diferite, astfel încât chiar și în caz de forță majoră să existe o "mișcare de rezervă".
Cardurile bancare ale unor sisteme de plată nu sunt acceptate în străinătate. Există, de asemenea, restricții specifice fiecărei țări. Consultați banca pentru informații despre cardurile dvs. înainte de a le lua cu dvs.
Cardul este la locul său, dar banii dispar din acesta
Acest lucru se întâmplă cel mai adesea: nu cărțile în sine sunt furate, ci datele lor.
Regula 4. Nu dați atacatorilor o șansă
- Nu permiteți niciodată scoaterea cardului dvs. bancar din vedere. În acest moment, infractorii își pot copia numărul, data de expirare, numele proprietarului și Codul pe spate. Acest lucru este suficient pentru a face achiziții pe cheltuiala dvs. pe multe site-uri.
- Alegeți numai acele bancomate care se află în locuri sigure, de exemplu în hoteluri mari sau centre comerciale. Cel mai bine este să utilizați terminale în sucursalele bancare.
- Înainte de a utiliza ATM-ul, inspectați-l cu atenție: dacă există o tastatură deasupra capului, micro-cameră și alte părți "străine".
- Dacă aveți nevoie de ajutor pentru a lucra cu un bancomat, nu contactați străini. Mai ales pentru cei care" s-au întâmplat să fie la un bancomat "sau care"au avut exact aceeași problemă ieri, dar a introdus codul PIN de două ori și totul a funcționat." Mergeți la sucursala băncii și verificați totul cu consultantul.
- Acoperiți tastatura cu mâna când introduceți codul PIN.
Regula 5. Păstrați întotdeauna legătura cu banca
Activați notificările prin SMS despre tranzacțiile contului. În acest fel, veți putea reacționa rapid dacă fraudatorii decid să utilizeze cardurile.
Conectați Internet banking sau mobile banking. Apoi, de îndată ce descoperiți furtul de bani sau cardul în sine, puteți transfera imediat fondurile rămase de pe cardul discreditat în altul.
După aceea, blocați cardul: prin linia telefonică, prin Internet banking sau prin codul de blocare prin SMS la numărul scurt al Băncii. Escrocii nu vor mai putea să-l folosească.
Imediat după detectarea pierderii, sunați la bancă, astfel încât să puteți contesta tranzacțiile care nu au fost efectuate de dvs. Când vă întoarceți acasă, contactați orice sucursală a băncii și lăsați o declarație scrisă. Dacă nu respectați toate măsurile de precauție și informați prompt banca despre incident, va fi dificil să returnați banii.
Citiți mai multe despre cum să vă protejați de frauda cu carduri bancare online și offline în materialele noastre speciale.
Banii sunt pe card, dar sunt înghețați
Acest lucru se întâmplă de obicei la rezervarea cazării sau a unei mașini. De exemplu, închirierea de mașini poate îngheța o parte din fondurile din contul dvs. în cazul în care zgâriați brusc mașina închiriată.
Dacă ați activat notificarea prin SMS despre operațiuni (la urma urmei, ați activat-o deja?), atunci veți primi un mesaj SMS că această sumă a fost debitată de pe card. Nu vă alarmați: nu este scris, ci pur și simplu blocat pentru o vreme.
Dar când exact și în ce condiții va fi deblocat, specificați în regulile de rezervare sau închiriere. Rețineți: perioada de dezghețare depinde de mulți factori, inclusiv de regulile băncii dvs. și poate ajunge la 30 sau mai multe zile.
Regula 6. Obțineți un card de credit special pentru rezervare
Cel mai bine este să deschideți un card de credit cu o perioadă de grație mare - o perioadă în care nu se acumulează dobândă pentru utilizarea împrumutului. Apoi, înghețarea nu vă va afecta economiile, ci fondurile de credit, care oricum vor reveni în cont. Iar perioada de grație vă va permite să nu plătiți pentru asta. Dar va trebui să vă asigurați că banii sunt returnați înainte de încheierea perioadei de grație.
Ți-a fost furat portofelul sau L-ai pierdut
Din păcate, este imposibil să excludem complet această opțiune. Prin urmare, ar trebui să aveți întotdeauna un plan B.
Regula 7. Păstrați bani în locuri diferite
Nu este necesar să puneți toți banii și cardurile într-o singură geantă. Purtați niște bani în portofel, cărți într-un caz separat și lăsați majoritatea fondurilor într-o cameră de hotel într-un seif sau, cel puțin, într-o valiză încuiată cu o încuietoare combinată.
Dacă lipsește un card bancar, procedura este aceeași ca și pentru tranzacțiile suspecte: transferați toți banii pe un alt card și blocați-l pe cel pierdut.